Obnova vlaků na české železnici běží naplno. České dráhy přebírají RegioPantery i pro provoz v Olomouckém kraji. Za první polovinu roku uvedly České dráhy v celé zemi do povozu čtyři desítky nových elektrických jednotek. Moderní soupravy byly nasazeny na tratě v Jihomoravském kraji, na Vysočině, v Olomouckém a v Moravskoslezském kraji. Ve druhé polovině roku budou pokračovat dodávky RegioPanterů a plánuje se nasazení nových motorových jednotek RegioFox.
„Mám pro naše zákazníky dobrou zprávu. Navzdory řadě komplikací a zpoždění dodávek na straně výrobců vlaků se nám podařilo v 1. pololetí uvést do provozu už polovinu ze zhruba 80 jednotek, které v letošním roce nahradí dosluhující soupravy. V obnově starších vlaků je letošní rok rekordní. Dosud v žádném roce v existenci Českých drah se nepodařilo vyměnit tolik dosluhujících vozů a lokomotiv za nové,“ říká Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah a tyto údaje dále upřesňuje: „V přepočtu na jednotlivé vozy jsme zařadili do provozu už 147 nových vozů s 12 000 místy k sezení, které jsou nízkopodlažní, klimatizované, nabízejí cestujícím palubní Wi-Fi síť a řadu dalších výhod, které starší soupravy neměly. Cestování na mnoha regionálních linkách je tak pohodlnější a v některých případech, například mezi Olomoucí a Uničovem, také rychlejší.“
„Zhruba desítku nových vlaků uvedených do provozu představují naše jednotky RegioPanter ve dvou a třívozovém provedení. Ty nahrazují starší soupravy na Vysočině, v Olomouckém a v Moravskoslezském kraji. Ve druhé polovině roku chceme uvést do provozu další zhruba čtyřicítku nových jednotek RegioPanter a RegioFox, které vyjedou na tratě Olomouckého, Středočeského, Jihočeského a Pardubického kraje,“ upozorňuje Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu.